e

e

Pages

Monday 24 August 2015

KELAS DECOUPAGE

Teks : Noor Farhana Ibrahim
Imej : Noor Farhana Ibrahim

Dalam hati, semangat untuk belajar dan menuntut ilmu seni sangat membakar jiwa. Hari demi hari, semangat itu semakin membara. Niat itu telah saya pendam setahun lebih lamanya kerana pelbagai halangan dan cabaran hidup. Namun, Alhmdulillah..Allah telah membuka ruang dan peluang kepada saya untuk pergi menuntut ilmu. Hanya Allah sahaja yang tahu betapa gembira dan bersemangatnya hati ini.

Pada 16 Ogos 2016 yang lepas, sayaa telah menghadiri kelas decoupage yang dipantau oleh cikgu berpengalaman dan juga merupakan kawan kepada ibu saya. Ibu saya yang memperkenalkan kepada saya kerana minat seni yang mendalam dalam jiwa saya. Cikgu tersebut lebih dikenali sebagai honey gee. Beliau sering keluar di kaca tv dan juga majalah untuk berkongsi ilmu decoupage.
Sejujurnya, saya tidak tahu apa itu decoupage sehinggalah saya menghadiri kelas tersebut. Perasaan gementar menyelubungi diri kerana saya tidak pernah menghadiri mana-mana kelas seni sebelum ini namun semua perasaan itu hilang apabila saya mula belajar. Seni decoupage ini sangat menarik dan memerlukan kreativiti, kerajinan dan kesabaran yang tinggi. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai apa itu decoupage, anda boleh baca di entri saya sebelum ini.

Saya agak kekok pada mulanya untuk memegang berus kerana sekian lama saya meninggalkan dunia lukisan. Saya kini banyak menggunakan komputer. Untuk melembutkan semula tangan, mengambil masa juga.
Pembelajaran yang pertama

Antara bahan-bahan yang diperlukan
Hasilnya, Decoupage saya!

No comments:

Post a Comment